LEVANDULOVÝ SIRUP

12.08.2020

Levandulová limonáda, cože? Jako, že je levandule jedlá, to jsem netušila, že je takhle chutná, to už vůbec ne!

To mi proběhlo hlavou když jsem viděla před lety, v mojí oblíbené cukrárně, tento nápoj v nabídce. Když jsem o tom vyprávěla mamce jak to bylo moc dobré, řekla mi, že má recept po babičce, tak jsem ho rozhodně neváhala vyzkoušet!

Recept není nijak složitý a ani tajný, jako že by byl rodinným reptem, jde lehce odvodit, ale mám pro vás několik vychytávek, aby byl opravdu chutný. Není na tom nic složitého, stačí když budete mít levanduli, ostatní se vsadím, že máte určitě doma. :)


Ingredience:
2 litry vody
1,5 kg cukru
3 citrony
50-60 g levandulových květů
(1-2 hrstky borůvek)

Postup:

  1. Levanduli si ostříhejte, aby stonek byl oddělený od květů a následně opláchněte. Citrony si pořádně umyjte a raději kůru z nich ostrouhejte, aby nebyl sirup hořký. Nastrouhanou citronovou kůru si můžete usušit a použít do pečení, alespoň tak to dělám já. Citrony následně nakrájejte na kolečka.

  2. Ve velkém hrnci di dáme vařit vodu a přidáme cukr. Necháme to rozvařit, abych vznikla sladká voda. Do vody dáme levanduli, aby byla celá ponořená, pak přidáme citrony a boruvky.

  3. Vše vaříme pod pokličkou asi 20-35 minut. Pro lepší chuť necháme stále pod pokličkou uzavřené vychladnout a louhovat do druhého dne.

  4. Nakonec sirup přecedíme a nalijeme přímo do sklenic, které musí být opravdu dobře vymyté. Já používám sklenice z Ikei, jsou dobře skladné v lednici a sirup se v nich nekazí.

Sirup můžete využít na osvěžující limonádu přímo jako z kavárny.

Do skleničky si dejte trochu ledu, nalijte sirup podle potřeby a přidejte obyčejnou vodu, nebo kdo má rád, tak může použít vodu s bublinkami. Použít můžete také jakýkoliv alkohol s bublinkami, prosecco nebo šampaňské a máte skvělý drink.


Pokud vyzkoušíte, dejte mi vědět jak vám limonáda chutnala. Budu moc ráda za zpětnou vazbu.

J <3

Copyright © 2021 All Rights Reserved. JITKA D
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky