MECHOVÝ DORT

29.07.2020

Zelený dortík, který nejde přehlédnout, nevypadá vůbec jedle, ale můžu vás ujistit, že po dojezení budete chtít další ousek! Na Instagramu jsem ho viděla u spousty foodbloggerů a tak jsem si řekla, že ho také vyzkouším, protože pečení zbožňuju.

Recept jsem si přizpůsobila podle své dortové formy a jak velký jsem potřebovala. Musím říct, že všichni po ochutnání byli překvapení, že tam špenát není vůbec cítit a dortík je tak nadýchaný a lahodný, že to nebylo rozhodně naposledy co jsem ho dělala!


Korpus
300 g čerstvého špenátu
3 vejce
165 g cukru krupice
175 ml řepkového oleje (nebo jiného)
310 g hladké mouky
12 g prášku do pečiva
kúra z 1 citrónu

Krém
200 g smetany ke šlehání
250 g mascarpone
20 g moučkový cukr, nebo jiné sladidlo dle chuti

Postup

  1. Všechny suroviny si vytáhněte alespoň 30 minut před začátkem pečení, aby měly pokojovou teplotu. Troubu předehřejte na 170ºC a připravte si formu na dort.
  2. Špenát omyjte, nechte okapat přebytečnou vodu a dejte do mixéru a rozmixujte dohladka, jakoby jste chtěli smoothie.
  3. Do mísy dejte vejce s cukrem a vyšlehejte je spolu do nadýchané pěny (asi 5 minut). Za stálého šlehání přilévejte po troškách olej. K vyšlehané směsi přidejte špenát, citrónovou kůru a krátce prošlehejte.
  4. Do vyšlehané směsi přidejte prosátou mouku spolu s kypřícím práškem do pečiva a na pomalé otáčky ji zapracujte.
  5. Těsto poté vlijte do připravené formy a pečte 25-30 minut (vyzkoušejte špejlí, jestli je dortík upečený). Po upečení ho vytáhněte, nechte vychladnout a vyklopte ho z formy.
  6. Po vychladnutí si seřízněte vršek dortu tak aby byl vodorovný a hezky zarovnaný, přebytečné těsto dejte do mixéru a rozmixujte na drobečky.
  7. Připravte si krém. Vyšlehejte si šlehačku s cukrem a po lžičkách přidávejte mascarpone. Korpus si rozřízněte v půli na dvě placky a dejte na spodní díl krém, já dala na krém borůvky a kusy jahůdek a ještě korpusy z vnitřních stran pocákala karamelovým sladidlem, který jsem také přidala do krému spolu s trochou cukru. Přiklopte druhou plackou a naneste znovu krém, který játe i po stranaách.
  8. Nakonec rozmixovaný korpus dávejte na krém a ozdobte ovocem podle chuti, třeba jako já.

Budu moc ráda, když mi dáte vědět jak se vám dortík povedl a hlavně jak chutnal! Označit mě můžete na  instragramu, kde jsem jako @jitinka_d tak mě můžete sledovat.

J <3

Copyright © 2021 All Rights Reserved. JITKA D
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky